Saturday, February 28, 2009

*Clean N Clear..Hot N Cold..(reveal everything)

Semenjak dua ni, ada banyak perkara yang berlaku.. Banyak isu-isu yang melibatkan aku and friends! It's hard to recieve, but come on SHUKOR.. This is life! Life full with EGO, EMO, ARROGANT and KINDNESS! (hehehe..)
Sebelum kata melayari bicara, eloklah dulu kiranya aku meminta maaf kepada sesiapa sahaja yang nama nya akan ku ceritakan di dalam post kali ini.. Bukan ingin memalukan, tetapi sekadar mencari kepastian! Jika terdapat 'CARUTAN'..minta maaf sekali lagi.. I dunno, I've to reveal secara 'TERANG' di sini.. Kerana, apa yang aku tahu, banyak sangat misunderstanding yang terjadi.. Maybe, ini berlaku bila, kita terlalu 'BERBUNGA' dalam menceritakan ketidakpuashatian!
1) ISU: KOMEN-KOMEN PICTURE!
Saya dengan ini mengaku bahawa saya tidak sepatutnya meng-komen sebegitu rupa di dalam salah sebuah laman social-networking dengan menulis 'Sapa Natrah ND ni? cam GERSANG jer..' haha... I thought the comment was just a joke! hehe..but, dorg kate, aku da melampau.. main tulis je even, xkenal pun sapa budak tuh.. SORRY la ye 'NATRAH ND'!! tak ada profile picture ko!!
2) ISU: PENYEBAB 'PUTUS'
Perkara ni da lama berlaku.. Berlaku sampai tahap dah tak bertegur! Aku pun tak tahu aku la yang 'dikatakan' penyebab semua ini berlaku sampai Syahmi ber-YM dengan Hafiz berkenaan Isu ini.. Dan Hafiz memberitahu, bahawa aku la penyebab 'S & N' tidak bertegur.. OMG! Sentap!!
Ini cerita dipihak aku:
- Aku bkn nak menggetik jaga tepi kain orang atau MULOT LONGKANG coz aku anggap S as my dearest! Dia suka pada bdk tu, tapi 'bdk' tu menggantung jawapan samada YA atau TIDAK kepada dia.. So, aku selalu mendesak N utk memberitahu S samada SUKA atau TIDAK.. "Kalau ko suka, ckp jela.. Kalau tak, cakap la tak".. Jangan la biarkan keadaan tergantung camni..lg SEKSA..BETUL TAK?? Takde la pulak aku nak mengapi-apikan si N utk mengatakan TIDAK kepada S.. Aku tidak lah seJAHAT TU! What For??? dan Aku pun tahu jawapan N masa tu.. cuma nak N sendiri yang ckp pada S!!
- Lepas tu, aku terdengar la pulak yang cakap aku yang menceritakan 'CERITA S&N' kepada Aswad..Lepas tu ASWAD pulak, sekonyong-konyong pg tanya S..'betul ka?'.. AKU TAK BERAPA PASTI BENDA NI.. Aku pg tanya ASWAD sendiri selepas dengar, betul ke aku yang cerita kat ko?? ASWAD ckp, 'NO!!! DIA DAPAT TAU DARI N SENDIRI'.. Ntah la tak tahu cane nak nilai kata-kata Aswad ni.. PROPA KE TAK! tanya la kat Aswad ek!! Kalau dia btau jawapan lain, beritahu kat aku!
By the way, Kalau AKU la 'PENYEBAB' nya.. I'M SO SO SO SORRY!!! DARI HUJUNG RAMBUT KE HUJUNG KAKI..MINTA MAAF KEPADA S & N..
3) ISU: MENYIBUK DALAM PANTUN
OMG! Tak sedar la pulak aku dah INTERFERE! Biasa la! Benda-benda buruk pada diri, kita tak nampak.. Maybe, aku banyak tegur kot before the event.. Apa yang aku ingat aku ada tanya FLOW MAJLIS PENUTUP.. Biar aku beritahu apa yang aku tegur: "ucapan-ucapan di anjak selepas PERLAWANAN AKHIR.." Apa yang dorg usulkan, ucapan dibuat dahulu, baru perlawanan akhir.. Biasanya bila aku tegur, aku akan remind kan dorg utk rujuk pada PENGARAH.. Biarlah PENGARAH buat KEPUTUSAN!
Pasal amek-amek gambar pulak, aku pun satu, 'LUPA' lak dorg nak SURPRISE kan STAGE! huhu.. Aku sesedap rasa je amek-amek gambar GROUP pantun UNI-UNI yang bertanding.. Sorry la ye! Dah tak surprise stage tuh.. hurmmm.. Even masa tu Maisarah pun tak bagi aku amek gambar kat stage.. Tapi, aku NAK jugak! haha... Alasan aku: Banyak UNI yang nak balik so, apa salahnya aku amek gambar dorg kt stage.. Ada la koleksi gambar di atas stage.. Lagipun, kalau amek malam penutup, maybe dorg dah tak pakai cantik-cantik (Mana-mana UNI yang kalah).. hurmm.. fikirlah ye TINDAKAN aku tuh. Sampai dimarah sebab mengganggu ketika nak wat REHEASAL.. Aku tak nampak pulak reheasal dilakukan di atas stage! aku terfikir, kekadang tak perlulah kita nak terlalu STICK dengan PERATURAN..RULES ARE MADE TO BE BROKEN PEOPLE! HAHAHA.. I'm Sorry PANTUN!!!!!
4) ISU: AKU YANG EMO
Memang aku EMO lately! ADA AKU KESAH????? EGO pun ye gak! ADA AKU KESAH??? di COP: tak dengar kate, dia nak dia je BETUL, Bila org tegur xnk terima, kerana mulut badan binasa! (by HAFIZ diberitahu oleh Syahmi ketika ber-YM).. Thanks la ye! Aku sendiri tersedar.. Sekarang ni cepat je MARAH bila sesuatu perkara tu ada yang tak kena.. HAHA.. PMS kot~
ShukStarz: Okeyla..setakat ni je yg mampu aku tulis..hahaha..kepada sesiapa yang ada kaitan dengan isu-isu di atas, KOMEN la..aku pun nak tau gak, cerita daripada korg! Kita kene REVEAL everything sekarang! Kalau tak, sampai bila pun benda ni tak SETEL!!!

11 comments:

Anonymous said...

ish3..
kenapakah namaku muncul?!
ish3
tetiba la plak i di cop propa kan..
huhu

fIcK a.k.a kaka said...

mr. shuk,
sabar je la...
biase la org nak care lebih from you...
thats y isu2 nie timbul..

go girl!!

Shukstarz said...

to Aswad:
aku tak cop ko PROPA la Aswad!!
aku just tls, xtau cane nk nilai kate2 ko..PROPA KE X.. so, ko kne btau la ko propa ke x..btau apa yg ko tau psl benda tu!!!

to Fick a.k.a kaka:
dun wori!!
nak care lebih ke???
huhuhuhu...
light light SUDEHHHH~

saviourangel said...

hi everyone,

alhamdulillah the words from u(abg shukor) are oredy spoken...

now...from my side i would like to say ....

sorry hafiz, i bgtau abg shukor pasal aritu...but it is only bout him n for his own gud...luv u(ala bucuk2)...

as for da reason..
nothing else..
untuk

anda2 sume ni berterus terang dgn org laen....kadang2 mmg btol org kte maken rapat kte dgn seseorg tu maken kte x lah nk sound direct klu die wat salah..huhuhu

so abg acap klu abg shukor wat pasal marah je n blasah je die...but for this time accept his apology plis..

as for S(whom abg shukor refers to) after this klu ade ape or sesapa yg menyakiti anda...terus bgtau die yg u x suke perbuatan die(maksud i berterus terang kt org tu supaya die sedar ape yg die wat...u harus bgtau die...jgn pendam seorg diri dan jgn pendam di dalam hati....even org tu baek mane, besar mane, n even org tu bnyk budinyer...

to hafiz thnx sbb makes everythin clear n i harap sume akan kembali seperti biase...

to everyone else yg terlibat forget about this issue...lets create a new one that'll make our bond grows tighter.

i know this will take time but dont worry.it'll end sooner or later kan?kan?

abg shukor..now u've learned ur lessons...so dont do those mistakes again in the future.. n remember there wont always be anyone to tell u...so know urself, knw ur frens, know their hearts....ask apolosies and give forgiveness..coz that is wat frens are made for..

remember..
UPS N DOWNS...BUT.....NEVER FALL FROM GRACE...

Shukstarz said...

CURLASTTT ko pye comment Syahmi..
I dunno..
Time cannot change..
Biarlah masa yg menentukan..hehe..
I da reveal from my side!!
If xpuas hati, just mention it..
Make the things clear!!
Tak nak nanti ada cerekarama baru lak..

thanks Syahmi for the 'penceritaan'.. I appreciated it.. Kalau tak, aku xkan tau..

mint heartnet said...

clean n clear leh paham.
tapi nape hot n cold???

Shukstarz said...

to Amin:
maybe ada cite2 tu 'HOT N COLD'
bkn sume cite hotz!!
it was depend on you

Unknown said...

weh !!! nape plak aku nak kene maaf kan die skang ???

bgtau !!! cakap !!! cakap !!!

bila masa aku marah kat die.. aku geram jer ngan die...

lg pun aku xsuka a marah kat orang, n geram lama2 kat orang... yang dah lepas lepas lah... buat ape nk diingat kan lg...

and satu lagi syami, asal lak kalau bab belasah orang, aku lak yg kene belasah....suwoh a org len belasah gak :p

Shukstarz said...

the things can't be the same like before!!!
hahahaha...
coz aku dah try to be like BIASA, but CANNOT!!!

SOMETHING WRONG HAD HAPPENED, AND I DUNNO WHAT...

I'm sorry!!

p/s: aku sgt menantikan komen dari Hafiz.xtau knp..somebody tell him please!!

naDIne said...

My friends, this is the wonder of life itself! What ever there is to come, embrace yourself.. Things get interesting as you go along! heheh and i could only hold each of you in my thoughts and prayers!
Love you guys to bits!

Shukstarz said...

Nadine!!!!!!!!!
sedih bile aku baca komen ko...
=(
hurmmmm...

Sweet n Bitter of FRIENDSHIP!!
biasa la..klu manis je, xbest..
xde benda yg boleh dikenang!!
hahahahaha