Tuesday, February 17, 2009

*Malam Anugerah Bestari (MAB)

Semasa menulis post ini, saya diiringi oleh lagu cinta by nicky! agak sentimental lagu nih..hehehe..tp, cukup untuk menenangkan hati katanye~ .
Malam Anugerah Bestari kembali lagi..
. Ada orang kata, malam ini la nak tgk student melaram sakan..for me, it's true! mana tak nya, ber-shopping sakan..perhabis beratus just nak nampak meletop pada malam tu..but, I puas! anyway, biar ak predict beberapa anugerah yang akan diperoleh untuk malam tu bagi sesi ni..sape2 yang nk kritik, kritik la..asalkan korang puas! ala-ala OSCAR lak kan?? haha..
.
Before that, biar aku cerita kan serba sedikit pengalaman beberapa tahun menghadiri MAB ni. Bermula pada tahun 2006 (pada 2005, saya pg Dinner KK12-Malam Anugerah Gemilang di PWTC) di Hotel Istana yang bertemakan "Budaya Serumpun" camtu..tak ingat sudah apa tema penuhnya..huhu..but, anyway kami kena berpakaian ala-ala "culture" gitu..
.
Pada 2007, MAB diadakan di Hotel Palace of The Golden Horses bertemakan "A Night of the Stars"..pelbagai gaya dipakai oleh pelajar-pelajar ketika itu..ketika ini, saya hanya sempat menjamah beberapa hidangan sahaja..Poor ME!
.
Pada 2008, iaitu pada sesi lepas, MAB telah megorak langkah dengan mencipta perubahan apabila fasa 1 yang selama ini dibuat hanya di Dewan Santapan Kolej telah bertukar ke Taman Tasik Titiwangsa dengan tema "Garden".. MAB fasa 2 pula di Hotel Marriot, Putrajaya dengan tema "A night to Remember"..Apa yang boleh saya katakan, malam tersebut banyak mengimbau kenangan ketika berada di 4th..perit jerih ketika menjadi JTK kolej, terbayar pada malam itu..Thanks guys!
.
Pada 2009, dengar kata MAB akan dibuat di Hotel Legend..Tak tau lagi apa temanya..I'm waiting..lebih-lebih lagi Marcus cakap, aku dijemput..hahaha..kena start kumpul duit ni..nak beli baju pe yang patut..kalau tak pun, pakai je pe yang ada, just top up pe yang patut..hahaha..save budget! Tapi, yang buat aku terkesima sekejap bila, Marcus mintak aku menari lagi..ARGHHH!! TAK NAK LA MARCUS!! SORRY!! and I think YOU know why..haha
.
OK..fullstop! Prediction for MAB..
  1. THE BEST PROJECT: PESTA PANTUN BESTARI 09
  2. THE BEST ACTIVITY: GLITZ & GLAMOUR (Sedikit Bias..haha..)
  3. THE BEST JKP: JKPKK
  4. PASUKAN SENI TERBAIK: AKUSTIK or TEATER
  5. PASUKAN SUKAN TERBAIK: HOKI WANITA
  6. PUTERA BESTARI: tiada
  7. PUTERI BESTARI: AYUNI or MAZUIN
.
huhu..that's my prediction! But, I don't know..Maybe there are some conspiracies and "charas-mencharas"..hahaha..Next post, I will explain why I predict that way..ok..Just wait and see..
.
ShukStarz: sudah dapat anugerah kegemilangan seni 2 tahun (2007&2008) berturut-turut, khidmat Bestari, Khas pengetua and kecermlangan JKP..turut membuat persembahan pada semua MAB yang dihadiri..huhuhu..This Year?? NO!!

No comments: