Sunday, March 22, 2009

*Jangkaan tersasar.. (post MAB)

hurmmm...aku pernah wat prediction mengenai anugerah-anugerah yang bakal diraih oleh sesetengah orang kan?? huhu... Malangnya, majoriti jangkaan aku tersasar sama sekali..hahaha..TERUK PREDICTION AKU!! BUT, IT WAS JUST PREDICTION!! Tahun ni macam pelik sikit..hahaha.. kehangatannya tak terasa.. Kemeriahannya hanya suam-suam kuku jer.. Banyak benda nak dipertikaikan, tp biar lah ianya disimpan.. Kerana siapalah saya untuk menilai..hehehe.. Terkejut bila mendapat dua anugerah lagi pada malam ni.. Anugerah JIK dan anugerah sumbangsih.. JIK tu mmg la, sumbangsih tu, alhamdulillah.. merasakan inilah jasanya yang terakhir di KK4.. Bercakap pasal jasa, memang pada malam MAB adalah malam untuk meraikan pelajar-pelajar yang banyak berjasa pada kolej dalam menaikkan lagi nama kolej bukan sahaja di dalam kampus, malahan di luar! Tapi, pelik lagi sekali, apabila ada orang-orang yang 'berjasa', terus dilupakan begitu sahaja..mcm orang ni tak wujud.. bakti dan sumbangan beliau dalam menaikkan nama kolej terus sahaja dilupakan.. Apa yang berlaku??? Apa yang terjadi??? hurmmm... tepuk dada tanya selera, tanya hati, soal minda... Bukan ingin mempertikaikan anugerah yang diterima kepada pelajar-pelajar..malah turut bangga dan suka apabila, ramai muka-muka baru yang berkebolehan tercatat dalam senarai..cuma sekadar mencari penjelasan terhadap beberapa penerima anugerah yang pada pandangan saya PELIK! hahahahaha... Anda fikirlah sendiri ye! Malas hamba mahu bicara, nanti disalah tafsirkan pula!!! Apa-apa pun, sekalung tahniah dan penghargaan kepada semua AJK yang bertungkus lumus dalam menjayakan majlis gilang-gemilang ini.. Tanpa ANDA majlis ini tak kan SEMPURNA!!
'LEGEND IN THE LIME LIGHT'
ShukStarz: suke die punye tag line.. Where legends are remembered.. Where legends are made!

6 comments:

limchoohan said...

shukz...adakah aku nie salah sorang penerima anugerah yang ko rasakan "PELIK"..???hahahah

Shukstarz said...

xla BOB!!

dun wori..anugerah yg ko dapat tu besar untuk aku pertikaikan...

hehehhee

Anonymous said...

tahniah junaidi kerane anugerahkn putera bestari....
walaupun x layak tp sbb kuat meng@p*s...
yg sya x paham nye, setelah die jd president ni, ape lah sgt yg die da buat kt kolj kite ni??
(kalu bleh senaraikn 3 pun da ckup la)
sye slaku pghuni 4th agak kecewa dgn tgkhlku president ni...
x dinafi kn, sya la slh seorg yg menyokong die jd president taun lepas.. tp nasik da jd bubur..(dgn nada kecewa)...sori syukor numpang zas org kt blog ko..
dgr cke blog ko da panas kbelakangn ni...

Shukstarz said...

blog aku jd panas bukan disebabkan post2 aku, tp disebabkan komen2 yg korg buat trs jd panas..hehehe..
seronok apa?
at least, kite meluahkan perasaan dan pendapat agar sedikit sebanyak didengari pihak atasan..betol x?
mungkin ada sesetengah kate, ni bkn saluran yg betol..
tp, klu benda ni da tersebar ke pihak atasan, xke saluran die betol namanye?

sapa yg memberi komen ni ye??
xya la nk berselindung..bg je nama..
ke takut xdpt stay kolej??hahahaha..

pasal anugerah JUNAIDI aku xnak komen..cume yg terkilan..knp anugerah PUTERI BESTARI tiada?? Sedangkan pada pengamatan aku, ada yg layak..hurmmm!!!

and I wonder..pada malam tu..kebanyakkan pencapaian yg dinyatakan di atas pentas untuk putera bestari adalah pencapaian semasa beliau diperingkat sekolah..dpt 9A masa PMR la..apa la..mn senarai pencapaian dan kecemerlangan die di KK4??

???

Anonymous said...

aku pun buat prediction jugak shukor... kebanyakan betul!! aku dah jangka "sesetengah pihak" tidak akan berikan anugerah putyeri kpd "seseorang",tekaan ku tepat!!

Selaku seorg yg telah stay kat sini 4 tahun, aku rasa makin tahun makin senang nak teka pemenang anugerah..... tak tau la justifikasi tu mudah utk diteka ke, atau isi hati pengurusan mudah diteka...yang mengikut kata, disayangi; yang membantah kata, dihindari....

pada pendapat ku, anugerah puteri patut diberikan kepada "seseorang' yang banyak berkorban dan berjasa kepada kolej, kenapa dia tak dpt?? peruntukan anugerah tak cukup ke?? atau mana2 pihak "tak suka" dia?? aku dah tak kisah semua tu, yg penting bagi ku, SHE IS THE PUTERI I EVER SEE WITHIN THIS 4 YEAR!! anugerah putera pula, aku tak nak komen, pihak pengurusan rasa dia layak , maka layak la.... Entah la, tahun ni semuanya mudah dijangka....

Augerah kecemerlangan sukan, 2 org je?? pada pengamatan saya, ada beberapa lagi yang layak... salah seorng merupakan perenang peringkat ASEAN... tp dia tak dpt...adakah kerana pihak mana2 tak kenal dia?? Justifikasi sukan ada menyatakan bahawa pemenang sukan itu mesti dikenali oleh mana2 pihak dulu, dan diabaikan pencapaian sukannya???

pemenang2 yang "terbaca" apa yg aku tulis ni, jgn terasa ye.... anda rasa anda layak ke tak layak ke... i have no comment... lu pikirla sendiri....

tambahan lagi, kenapa tahun ni doorgitf MAB teruk gila?? RM10 utk fasa 1?? tolong la, itu hanya sekadar RM5....

wahai PEMIMPIN pelajar, adakah anda layak sbg seornag PEMIMPIN PELAJAR atau sekadar seorng PENGIKUT PENGURUSAN??? lu pikirla sendiri.....

AKU tak payah la nak bubuh nama ku, semua tau siapa saya kan?? tak tau nasibla,hahahahah....

Unknown said...

hahah !!! you guys just being to idealist lah !!!

kalau yang undi untuk anugerah adalah student, then maybe prediction ni ley jadi betol...tapi yg undi untuk semua ni bukan student...

we should know that kan !!!