Thursday, March 03, 2011

* Pesta Pantun Bestari

Terkesima dan terharu apabila mendapat mesej di Facebook untuk jemputan ke Makan Malam Pengenalan Pesta Pantun Bestari 2011 (PPB)..
Tak sangka, idea yang saya curahkan pada masa saya menjadi Pengerusi JKP kesenian dan kreatif Kolej Kediaman Keempat 07/08 telah dikembangkan sehingga menjadi sebegini HEBAT penganjurannya!!! ALHAMDULILLAH... ramai yang sokong projek ni dari tahun pertama penganjuran sehingga PPB dah menerjah ke usia 4 tahun sekarang.. mana tak nya, apabila saya datang pada makan malam pengenalan PPB 2011, ramai muka-muka yang saya kenal menerjah sisi pandang saya..
Seingat saya idea ni terpacul apabila saya harus membawa perubahan pada JKP semasa itu.. masa tu, JKP tak ada sebarang projek pun melainkan projek WAJIB universiti iaitu FESENI.. tak tau la macam mana boleh dengan yakin nya mencadangkan pantun ni.. padahal saya bukanlah peminat fanatik pantun.. dan masa tu juga lah PUAS memujuk si Pengarah PPB yang pertama Saudara Raja Aswad.. I personally thanks to Raja Aswad and his team sebab menjadikan PPB ni adalah satu REALITI.. kau mampu penganjuran kali pertama dah dapat RM15k.. dahsyat! dan ALHAMDULILLAH.. lama kelamaan PPB dah menjadi satu BRAND kepada Kolej Kediaman Keempat.. (BRANDING adalah matlamat asal saya..)
saya juga dengan ini mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada Pengarah-pengarah selepas Raja Aswad kerana telah banyak membuat perubahan yang POSITIF kepada projek ini sekaligus menaikkan lagi PRESTIJ pertandingan ini.. THANKS GUYS!! you ROCK the world!!!
kepada Pengerusi-pengerusi JKP kesenian dan kreatif selepas tahun saya iaitu Sha, Yuyu dan .... thanks kerana telah merealisasikan PPB untuk kali ke-2, 3 dan 4.. cuma terkilan sedikit malam tadi dengan barisan Jawatankuasa Tindakan Kolej.. duduk makan je ye semua??? lepas makan, terus balik ye semua??? at least, kalau ada org luar datang kolej blh kot secara spontan terus kepada mereka untuk berkenalan dan mengucapkan selamat datang ke KK4... tak perlu kot nak kena beritahu baru BERGERAK..aduhhhh!!!! *perkara ni dah pun saya beritahu kepada PRESIDEN untuk diambil tindakan memandangkan upacara penutup dirasmikan oleh MENTERI..
ShukStarz: SUPPORT EACH OTHER!!! saya sorotkan video promosi yang ditaja oleh Asia Media dan dipaparkan di setiap bas Rapid KL.. http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150108919357148&comments

3 comments:

ユ ユ 江角 said...

like ur post abg shukor..tq dtg...uhu..kamu nampak kurus! ( erk dulu pon kurus kot kakakaka)

yep sedey gak ngan JTK tahun ni...xturun padang pon..xsokong sangat pon pesta pantun sedangkan pantun la banyak bawa nama 4th untuk dikenali oleh ipt2..

da la ade yg dtg lewat lepas mkn terus bla..erk..nilai budi bahasa sudah kurang di situ ...

Shukstarz said...

hahahaha...biasala dik!!! aku pon tak paham... kena cadangkan la kat kursus kepimpinan bestari bhw JTK kena involve bila ianya melibatkan org2 besar atau org2 luar dtg kolej...

Pantun mmg terkenal dgn senarai VVIP nye...kalau nk dibandingkan dgn PROSPEK, mmgla prospek lagi mantap..tapi, prospek org npk di LUAR Kolej..dan org npk itu projek yg dibawa oleh UM... Pantun mmg membawa nama kolej terus..tgk jela kat nama nye..PESTA PANTUN BESTARI!

seingat aku, mmg kami JTK 07/08 majoriti VOTE untuk pantun ketika itu...seriously.. berbanding prospek.. sebab relevan nya ada di situ..pantun lebih membawa nama kolej!! tapi tak tau la kenapa ORG2 di atas tak nampak projek ni... haishhhhh

ユ ユ 江角 said...

yep3 betul3...yu pon ade vote tok pesta pantun bestari- jtk pon banyak vote gak ... tp tahun tu master nak program yg lebih kepada kebajikan yg menang adoii so care 4all menang