Saturday, June 20, 2009

* In Memory

Salam dari aqil. Al-Fatihah utk sahabat kita, nur nadia salehuddin yg kembali ke Rahmatullah. Kpd yg hendak menziarah, jenazah diuruskan di rumahnya di ampang. Smoga ruhnya dicucuri rahmat.amin
1) Itu lah mesej yg diberi oleh Aqil tepat pukul 2:31am (17 June 2009). Masa ni aku dah nyenyak tidur. Mana tak nya pergi makan-makan sampai kul11:50pm. Sebelum tidur aku sempat gak menjengah jam kat HP.. ”owh.. dah pukul 12:00am”..Pap! terus tidur.. HP kat sebelah kepala..
2) Then, pukul 2:44am aku terjaga. HP aku berbunyi.. Someone’s calling.. aduhhhh... sape plak pagi2 ni.. tgk kt screen.. eh, ada “you have 1 miscall”.. sebenarnya xsempat nk angkat..hehe.. yelah..teraba-raba manalah HP aku nih.. terperasan lak ada 3 new messages.. 1st dari Alipdafi..
Salam dari aqil. Al-Fatihah utk sahabat kita, nadia salehin yg kembali ke Rahmatullah. Kpd yg hendak menziarah, jenazah diuruskan di rumahnya di ampang. Smoga ruhnya dicucuri rahmat.amin
3) Sempat terbaca msg tu sebelum HP aku berdering lagi.. hurmm..sape nadia salehin ek?? Tapi, dari aqil.. Terus push button accept.. Call dari JTK-Nuri.. dia call bg tau yg Nadia Salehuddin dah meninggal.. terus aku tersentap!! Innalillah.. borak2 ngan dia kejap pasal benda ni.. sayu sesejuk pagi tu..
4) Then, Acap call plak.. cakap benda yg sama.. hurmmm...aduhhhh... terus wajah dan perwatakan arwah menerjah. baca balik 2 messages yg tak sempat nk belek td.. dari Aqil dan Fiqacious.. Tgk balik gambar2 lama.. masa2 bersama.. flash back! Kenapa cepat sangat??? Shukor!!! Ni takdir.. xde sape boleh lawan!
5) Selepas hbs je perbualan dgn Acap, aku tak boleh tidur langsung. teringat, teringat dan teringat!!!
6) Masuk waktu Subuh.. tanpa berfikir panjang, aku terus je amik air sembahyang dan tunaikan solat Subuh.. Selepas solat, aku baca yasin.. Sedekahkan pada arwah.. walau jauh dimata, tapi dekat dihati.. sepanjang hari tu, selesai je solat Zuhur, Asar, maghrib dan Isyak, aku akan baca yasin.. semoga ruh nya dicucuri rahmat..amin~
Shukstarz: hurmm.. masa aku tulis post ni, aku bukak lagu Taylor Swift – Love Story (dulu aku rasa lagu ni sesuai kt Aqil&Nadia) dan Bossone – One In A Million! Nadia, pemergianmu tiada pengganti...

No comments: