Sunday, December 04, 2011

*My Interest

Teringat masa Zaman Universiti.. Ramai orang ingat saya ni ambil 'course' art performance.. dan bila saya katakan yang saya ni adalah mahasiswa Fakulti Sains dan mengambil jurusan Sains dengan Pendidikan (Bio, Kimia) semua tak percaya.. hahahaha... lantak korang la..

Anyway, bukan nak cite pasal tu sebenarnya.. tetibe je jari jemari ni lancar menekan butang-butang huruf di atas papan kekunci laptop saya ni untuk bercerita mengenai kesukaan dan keghairahan saya iaitu art performance.. Mungkin post kali ni ada la berkait rapat dengan post sebelumnya..hehehe..kiranya kesinambungan la..

Tapi, tetibe hati tergerak untuk membuat post appreciation la pulakkk...hahahahaha...

Baiklah, 1st of all saya nak merakamkan jutaan terima kasih kepada guru yang telah menjerumuskan saya ke alam seni pentas di sekolah dahulu iaitu Cikgu Dzulghafar Ismail (sangat garang bila ajor zapin.. kena maki hamun tu dah perkara biasa)..tp, oleh kerana nak belajor punya pasal.. semua tu harus ditelan bulat2.. Ingat lagi sekolah mendapat tempat ke-2 pertandingan zapin peringkat daerah.. hehehe.. kemain suka...

2nd, saya nak ucapkan terima kasih kepada Abg Din (Rithaudin) choreographer Sixers di UM dahulu.. byk benda baru saya belajar mengenai Zapin dan Joget.. shows and all other things.. masa ni jugak saya belajar yagn minat mengatasi segala-galanya.. mengenali pelajar2 yang mengambil medicine gigih berlatih tarian.. salute kat dorg!

3rd, dan yang ini figura paling penting dalam 'kegilaan' saya.. Che Zehan.. seorang yang sempoi, funny dan berkarektor.. menjerumuskan saya ke alam teater.. and WOW!! teruja!!! build my confident so much!!! and i love it.. sampaikan terbawa-bawa sampai sekarang..hahaha.. begitu hebat penangan 'keterujaan' saya yang ini..

ShukStarz: Tqvm guys!!!! maaf jika nama kamu tidak disebut di sini.. tp, inilah dia insan2 penting dengan membina 'keterujaan' dalam seni persembahan..

No comments: